Wednesday, November 11, 2009

Terlalu suka bertanya: " mula mencuba!"


Aku masih mencari apa yang diinginkan dalam hari-hari penghidupan ini..hahha.."terlalu naif!!"...fikiran yang terlalu naif inilah yang membuatkan aku menidakkan segala kebenenaran yang aku ingin cari.mungkin terlalu muda kirannya..bukan satu kesalahan untuk menidakkan apa yang kita miliki sekarang..cuma, ini lumrah kehidupan kita sebagai manusia.

Aku seperti tertanya-tanya, dari hari ke sehari."mengapa kita terus diuji, sedangkan kita lemah untuk setiap ujian?"..seperti Peperiksaan Dunia..cabarannya..bukan mudah..tapi senang jika kita duduk dan fikirkan.. memanglah tidak semudah 1+1.tapi,mudah dalam erti kata,"Senang untk diselesaikan kerana kita ada jawapannya"..

Aku terfikir, "mengapa AKu tidak pernanh melihat jawapan yang ada di depan mata?" mungkin kerana aku BUTA dan terlalu banyak bersoal dan mempersoalkan..itu ini,begitu begini..."its suck when you cant't deal with the questions for all the answer you need!". itu yanga ku fikirakan dari hari ke sehari..mungkin kita harus berhenti bertanya dan cuba lakukannya dahulu..alang-alang mandi, biar BASAH! untuk menangis dari satu jatuhan, dan bangun lagi bukan perkara mudah tapi itulah cara terbaik untuk kita belajar.

2 comments: